آینده روشنی در انتظار سایپا و ایران خودرو است

[ad_1]

یک تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به احتمال واگذاری سایپا و ایران خودرو به بخش خصوصی گفت: اگر این مسیر پیش برود تا یک سال دیگر سایپا و ایران خودرو دوباره به سوددهی می رسند.

روزبه شریعتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اظهارات وزیر صمت مبنی بر واگذاری سایپا و ایران خودرو به بخش خصوصی، اظهار کرد: اظهارات اخیر وزیر صمت حاکی از تمایل قوی برای واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو به بخش خصوصی است. بخش خصوصی.” موضوعی که کل بازار را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. زیرا هر دو سهم پیشرو بازار محسوب می شوند.

وی درباره ارزیابی سایپا و ایران خودرو گفت: طبق شنیده ها 40 درصد سایپا در حال ارزش گذاری است. به نظر می رسد ارزیابی این دو مجموعه احتمالا تا اواسط اردیبهشت ماه به پایان برسد و ارزش سایپا حدود 70 تا 100 میلیارد تومان و ارزش ایران خودرو نیز حدود 100 تا 120 میلیارد تومان برآورد شده است.

این تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر اینکه واگذاری سایپا و ایران خودرو به بخش خصوصی اتفاق بسیار مهمی است، اظهار داشت: به دلیل اینکه ساختار سهامداری خارج از کنترل دولت است. حتی اگر نظامیان سهامدار شوند، وضعیت بهتر می شود زیرا آنها می توانند ساختار مالی را تغییر دهند. شنیده ها حاکی از عودت مبلغ به سایپا ایران خودرو و سایپا و تسویه بدهی بانکی است. اگر این مسیر پیش برود تا یک سال دیگر سایپا و ایران خودرو دوباره به سوددهی می رسند.

تاثیر واگذاری سایپا و ایران خودرو بر بازار سرمایه

شریعتی درباره تاثیر واگذاری سایپا و ایران خودرو بر بازار سرمایه توضیح داد: این واگذاری تاثیر روانی مثبتی دارد زیرا بازار آنها را پیشتاز می بیند. در حال حاضر هر دو زیان ده هستند و زیان زیادی دارند زیرا ساختار مدیریتی آنها کاملا دولتی است. وزارت صمت و دولت به این نتیجه رسیدند که ساپیا و ایران خودرو مدیر خودشان نباشند. این واگذاری می تواند اقتصاد را به دنیای جدیدی بدون قیمت های دیکتاتوری سوق دهد.

وی با بیان اینکه کارشناسان کار ارزش گذاری نوروزی را آغاز کرده اند اما اینکه این رقم نقل و انتقال است، خریدار کیست و چگونه باید پرداخت شود، هنوز مشخص نیست، همچنین هنوز مشخص نیست که سرمایه افزایش می یابد یا به مبلغ. پرداخت بدهی ها به قلب هر دو شرکت بازگردانده می شود. شایعات متعددی در مورد خریدار وجود دارد. از خودروسازان چینی (طبق قرارداد 25 ساله ایران و چین) تا کنسرسیومی متشکل از چند شرکت بزرگ داخلی که هیچکدام به طور رسمی تایید نشده اند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه تقاضا برای خودرو بسیار زیاد است، گفت: اینکه هر دو شرکت بدهی بانکی و زیان انباشته دارند با واگذاری می تواند تغییر کند. سهامدار اکثریت جدید با مدیریت جدید می تواند شرایط خوبی را متصور شود. همچنین با عرضه خودرو در بورس کالا که با شاهین در حال رخ دادن است، مکانیسم قیمت گذاری دستوری و اعدادی که به جیب وسط می رود حذف می شود و مردم می توانند مستقیماً از تولیدکننده در بورس کالا خرید کنند. .

بر اساس این گزارش، هفته گذشته سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت در جلسه شورای اداری نیشابور با اشاره به بومی نبودن هیات مدیره شرکت های دولتی در کشور گفت: آنها برای حل اساسی مشکل خصوصی هستند.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.