توصیه های تغذیه ای در روزه داری

[ad_1]

در حالی که روزه داری تاثیر مثبتی بر سلامتی دارد، خوردن بیش از حد در هنگام صبحانه و افطار می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد.

به گزارش ایسنا، پرخوری یا پرخوری در هر وعده صبحانه و افطاری و همچنین انتخاب غذاهای نادرست می تواند منجر به نفخ و سوء هاضمه شود و متابولیسم بدن را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

مصرف این غذاها در ماه رمضان توصیه نمی شود:

* غذاهای شور، شیرین، چرب یا سرخ شده: این غذاها می توانند باعث کم آبی بدن و احساس تشنگی در طول روز شوند.

غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده: از آب میوه های بسته بندی شده باید خودداری کرد زیرا حاوی قند بیشتری نسبت به سایر مواد تشکیل دهنده هستند.

نوشیدنی های کافئین دار مانند چای، قهوه، نوشابه و غیره.

غذاهای مناسب برای صبحانه:

برای صبحانه، یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از پروتئین و فیبر بخورید تا برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید.

غذاهایی مانند آجیل، دانه ها و میوه ها توصیه می شود.

غذاهای مناسب برای افطار:

به گفته متخصصان، داشتن یک افطار متعادل مهم است زیرا این وعده غذایی ذخایر انرژی را پر می کند و به حفظ روزه روز بعد کمک می کند. افراد برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدنشان باید از غذاهای مناسب بیشتری استفاده کنند.

به گزارش ایندیان اکسپرس، خوردن غلات کامل، سبزیجات، عدس و چربی های سالم حاوی اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع و منابع پروتئینی مانند شیر، ماست، لوبیا، حبوبات، تخم مرغ و گوشت بدون چربی مانند مرغ توصیه می شود.

برخی از فواید و مضرات روزه گرفتن در ماه رمضان

* تامین آب مورد نیاز بدن: با نوشیدن آب فراوان در طول شب خود را برای روزه آماده کنید همچنین مصرف انواع میوه ها و سبزیجات به تامین آب مورد نیاز بدن کمک می کند.

صبحانه را نادیده نگیرید: این وعده غذایی است که بدن شما را در طول روز با انرژی نگه می دارد.

* به میزان غذای مصرفی و همچنین کیفیت آن توجه کنید. خوردن فقط دو وعده غذایی بسیار سنگین (اوایل صبح و سپس شب) می تواند متابولیسم را مختل کند و منجر به افزایش وزن ناسالم شود.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.