راه حلی جدید برای مشکل بی خوابی

[ad_1]

تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف امگا 3 ممکن است راز یک خواب خوب شبانه باشد که از دیدگان پنهان مانده است.

به گزارش ایسنا، این روزنامه جام جم او نوشت: “اگر شما هم مانند بسیاری از افرادی هستید که با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنند، می خواهید تقریباً هر چیزی را برای داشتن خوابی با کیفیت امتحان کنید، اما احتمالاً راه حلی را امتحان نکرده اید.” تحقیقات جدید راه حل های جدیدی برای برخی از جدی ترین مشکلات خواب ارائه می دهد و در حاشیه مقالات شاهد روغن ماهی سرشار از امگا 3 هستیم. دریافت امگا 3 کمتر با خواب خوب مرتبط است. اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف امگا 3 ممکن است راز یک خواب خوب شبانه باشد که از دیدگان پنهان مانده است.

امگا 3 چگونه به خواب شما کمک می کند؟

در سال های اخیر، توجه فزاینده ای به فواید بالقوه امگا 3 برای خواب شده است. با این حال، دانشمندان هنوز باید چیزهای زیادی در مورد روش هایی که امگا 3 می تواند بر خواب تأثیر بگذارد، بدانند. بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه دانشمندان تاکنون در مورد تأثیر امگا 3 بر خواب می دانند:

امگا 3 می تواند کیفیت و کمیت خواب را در بزرگسالان بهبود بخشد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم اسیدهای چرب امگا 3 از ماهی های چرب غنی از امگا 3 می تواند به بهبود کیفیت خواب، کمک به خواب سریعتر و بهبود عملکرد روزانه کمک کند. ماهی های چرب نیز منبع خوبی از ویتامین D هستند که برای خواب خوب مهم است.

دیهاج (DHA) موجود در روغن ماهی ترشح هورمون ملاتونین را تحریک می کند: ملاتونین یک هورمون کلیدی است که به بدن کمک می کند تا برای خواب آماده شود. ملاتونین با ارسال سیگنال هایی به بدن که زمان استراحت فرا رسیده است به آرامش کمک می کند و سطح هورمون هایی را که هوشیاری، دمای بدن و فشار خون را تحریک می کنند، کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که سطوح پایین امگا 3 و رژیم های غذایی باعث کمبود ملاتونین می شود و سطوح بالای رژیم غذایی باعث افزایش سطح ملاتونین می شود.

مصرف امگا 3 ممکن است به افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب کمک کند: توانایی امگا 3 در کاهش التهاب باعث می شود این اسیدهای چرب به ویژه برای افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب مفید باشند. تحقیقات نشان داده است که سطوح پایین امگا 3 و اسهال با تشدید آپنه انسدادی خواب مرتبط است و سطوح بالای اسهال خطر آپنه خواب را کاهش می دهد.

سطح امگا 3 خود را افزایش دهید

مطالعات نشان می دهد که افزایش سطح امگا 3 به طور بالقوه می تواند ساده ترین و ایمن ترین راه برای افزایش کیفیت و کمیت خواب شما باشد. اگر چند بار در هفته ماهی نمی خورید، بهتر است از مکمل های روغن ماهی استفاده کنید و البته این فقط به این دلیل نیست که خوب می خوابید. روغن ماهی همچنین برای عملکرد کلی قلب و عروق مهم است و از برخی جهات، روغن های غنی از امگا 3 در کاهش خطر بیماری قلبی، حملات قلبی و سکته مغزی موثرتر از داروها هستند. روغن ماهی همچنین یکی از قوی‌ترین عوامل ضدالتهابی است و می‌تواند از شما در برابر درد مفاصل، کمردرد و سایر اشکال التهابی درد محافظت کند. دیورتیک روغن ماهی برای بینایی سالم و سلامت مغز حیاتی است. هم شبکیه و هم مغز برای عملکرد صحیح به این اسید چرب نیاز دارند.

منابع: Healthytalk.com و thesleepdoctor.com

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.